23 maj 2014

På havets botten

Mitt i all städning här hemma kunde jag till slut inte låta bli att testa en idé.
Det fina pappret från Primas nya Seashore kollektion låg framme och frestande mig. ;)

Jag är HELT uppslukad av deras papper med snäckor på och massa fina färger.

Det ihop med den fantastiska masken Coral som passar till papperna såå... Jag är lite uppe i varv över detta, för jag tycker de är riktigt fina.   ha ha Älskar stranden och havet så....

Nåväl... nu får jag skärpa mig. =)

Det jag gjorde var att lägga upp 2 klickar av Gel Medium Glossy och i dessa la jag en liten dutt av pigmentpulver från Luminart. Färgerna jag använde var Go Navy, Olive Vine. Dessa i sig blev liksom starka och ljusa och intensiva. Så jag använde lite av Nutmeg för att lugna ner färgerna. Sen blandade jag dessa med varandra i olika mindre klickar och fick fram flera nyanser av havet.


Inga kommentarer: